Blog

Yaratıcılılığınızı kamçılayacak 32 egzersiz

Birçok kişi için yaratıcılık, az kişinin sahip olduğu bir yetenektir. Benim için yaratıcılık ise hepimizin sahip olduğu ve düzenli egzersizlerle geliştirebilen bir beceridir.

“Yaratıcılık yalnızca sanatçılar için değildir. İşyerinde satış yapmak için yeni bir yol arayanlar için; bir problemi çözmeye çalışan mühendisler için; çocuklarının dünyayı birden fazla şekilde görmesini isteyen ebeveynler içindir.”–Twyla Tharp

İşte yaratıcılığınızı geliştirmek için seçebileceğiniz 32 basit, günlük egzersiz. Sağ beyin için kısa egzersizler, çoğu kez bir kalem, biraz kağıt kağıt (araçlarım bir pilot kalem ve bir eskiz defteri) ve eğlenceden başka bir şey gerekli değildir.

Bir alışkanlık haline getirmek için takviminize “15 dakika yaratıcılık” planlayın ve her gün farklı bir egzersiz yapın.

  1. Bir şeyler çizin – meyve, kahve fincanı, köpeğiniz, kedi..Ne olursa. 5-10 dakika sadece çizin, yargılamayın ve silmeyin.
  2. Her gün farklı bir teknik kullanarak bir elma çizin ve bunu bir hafta boyunca yapın.
  3. Bir set renkli kurşun kalem satın alın. Serbest elinizle düz sayfa boyunca paralel düz çizgiler çizin.
  4. Tabletinizde bir çizim programı kullanarak bir nesnenin yarısını çizin ve diğer yarısını çizmek için çizim programlarının çoğunda bulunan “ayna” etkisini kullanın. Şişeler, vazolar, çatallar, kalemler gibi simetrik şeyleri deneyin.
  5. Çizim defterinizi bir konserde yanınıza alın ve serbest çizimler yapın yahut müzik dinlerken aklınıza gelen fikirleri yazın.
  6. Masanızda duran nesnelerle yeni, eğlenceli veya tuhaf şeyler yapın.
  7. Atıklardan birşeyler toplayın. Soyut bir heykel yapmak için onları bir araya getirin. Birlikte tutmak için sıcak bir tutkal tabancası veya bir sürü bant kullanın.
  8. Sözlükte bir sözcük arayın ve önceki ve bir sonraki sözcüğe bakın. Bu üç kelimeyi kullanarak kısa bir öykü hazırlayın.
  9. Kağıt ataçları ile yeni şeyler yapın (küpeler, alfabenin harfleri, kalp). 5 dakika içinde kaç şeyi yapabileceğinizi görün.
  10. Adınızın ve soyadınızın ilk harfleriyle başlayan birşeyler bulun. Yeni bir şey yapmak için onları bir araya getirin: Ayşe için Ayı + Birsel için Benek = Benekli bir ayı çizin.
  11. Masanızın üzerindeki birşeyi çizin; mesela 5 dakika içinde elinize hiç bakmadan bir şeyler çizin. Elinizi bir havlu veya bezle örtün ve böylece elinizi hiç görmeden çizim yapın. Bittiğinde, havluyu alın. Tadaaa! Şaşıracaksınız.
  12. Sevdiğiniz bir şarkıyı seçin ve yeni sözler uydurarak söyleyin.
  13. Geçirdiğiniz günün sonunda, gününüz hakkında en sevdiğiniz şairin tarzında bir şiir yazın.
  14. Bir fotoğraf veya bir öz-çekim çekin, Photoshop veya PowerPoint’te açın ve üzerine MERHABA yahut GÜNAYDIN! yazın. Eğlenceli yazı tipinde büyük harflerle ve PDF olarak kaydedin ve o günkü bütün e-postalarınıza bu resmi ekleyin.
  15. İki kelimeden oluşan bileşik bir sözcük alın. Onları ayırın. Yeni bir bileşik sözcük oluşturmak için kelimelerden birini yeni bir kelime ile değiştirin. Olabildiğince çok kombinasyon listeleyin (Mesela: Nanemolla – kekikmolla – Nanepolis…).
  16. Eskiz defterinizle bir müzeye gidin ve size ilham veren bir resim veya heykelin çizimini yapın (zamanınız yoksa, dışarı çıkın ve bir ağaç veya bir başka nesneyi çizin). Çiziminizin ne kadar kaba ya da çarpık olduğu önemli değil, az önce çizdiğinizi asla unutmayacağınızı garanti ederim.
  17. Uyumadan önce defterinize çözmek istediğiniz bir şey yazın. Sorununuz üzerine uyuyun ve bilinçaltınızın işi yapmasına izin verin. Uyandığınızda defterinize not düşün.
  18. Bulutlara bakın ve tıpkı bir çocukken olduğu gibi onları çeşitli nesnelerin şekilleri olarak hayal edin.
  19. Çocuğunuzun oyun hamurunu ödünç alın ve 15 dakika boyunca bir heykel yapın.
  20. Sonra, çocuklarınızın Legosunu ödünç alın ve hayali eviniz için bir plan yapın, havuz dahil. Bunu Minecraft’ta da yapabilirsiniz.
  21. Masanızı dosya kağıtları ile kaplayın. Renkli keçeli kalemler kullanarak büyük, özgür stilde, zihninizden ne geçiyorsa çizin. Çizim alanınız kağıtlar değil tüm amsanız olsun. Sonra kağıtları birbirine bantlayın ve duvarınıza yapıştırın.
  22. Gündüz veya gece hakkında bir haiku (Japonca tarzda, 5-7-5 hece yapısına sahip 3 satırlık şiir) yazmak için 5 dakikanızı ayırın.
  23. Yemek pişirdiğinizde, tarife veya önce pişirdiğinize göre önemli bir bileşeni veya adımı değiştirin.
  24. Folyo, pamuklu çubuklar, tel boru temizleyicileri, renkli kağıtlar veya yapışkan notlar, kağıt ataçları, teller, düğmeler, raptiyeler ve benzeri malzemeleri toplayın ve onları tutkalla bir araya getirin. Eğer küçük çocuklarınız varsa, bunu birlikte yapın.
  25. Hayatınızın sloganını formüle edin ve şeker, tuz yahut çiçekler kullanarak yazın. Veya bir ormanda ya da havuzda bunu nasıl yazıya dökebileceğinize dair bir müsvedde çizim yapın.
  26. Yeni ve eski teknolojileri bir araya getirin ve oluşacak yeni fikirlerle oynayın. Uber ve at arabaları; Apple Watch ve güneş saati gibi. Aklınıza gelenleri yazın ve çizin.
  27. Keri Smith’in Paralama Defteri’nin herhangi bir sayfasını kullanın.
  28. Sevdiğiniz ya da hayran olduğunuz birinin portresini basın. Üzerine kağıdı koyun ve yüzlerini yeniden çizin. Yargılamayın ve silmeyin. Bunu kendi portreniniz için kendi yüzünüzle deneyin.
  29. Yürüyüşlerinizden birinde harf gibi görünen dalları toplayın ve evdeyken onlarla birlikte adınızı yazın. Instagram’da bir fotoğraf çekin ve #AçıkBeyin etketiyle yayınlayın (biz de görelim :)).
  30. Kaleminizin ucunu kaldırmadan kağıt üzerine belirli biçimler veya şekiller çizin.
  31. Bu YouTube videosunu takip ederek bir göz gibi, gerçekçi bir şey çizmeyi öğrenin (bu işlem 15 dakikadan fazla sürer).
  32. Evden farklı bir rota seçin ve yol boyunca gördüğünüz yeni şeylerin fotoğraflarını çekin. Instagram’da #AçıkBeyin etiketiyle yayınlayın.

Son olarak; bunlar gibi 32 egzersizi daha siz tasarlayın. Rahatlıkla yapabilirsiniz…

Kaynak

Menü